lulegurra

Alla inlägg under maj 2010

Av Gustav - 21 maj 2010 18:19

idag hade vi asien prov och igår kunde jag nästan ingenting men så satte ja mig en timme vid settera och pluggade lite och sen gick det ganska bra när mamma förhörde  mig men det var typ 7 jag inte kunde...

och så bestämmde jag mig för att lära mig kanske 4 av dom 7 grejorna jag inte kunde...

och på morgonen hade vi gympa utomhus med göran och vi spelade "brännboll" som inte riktigt var som brännboll utan nått helt annat.

sen kom det jag fruktade mest... asien provet

jag stte mig ner och tittade på pappret och jag uppfattade bara en massa linjer och siffror och det känndes som att huvudet var tomt.

men sen poloppade grej efter grej upp i huvude och jag började skriva dom lätta och bär jag skrivit dom fick jag en total blackout.

jag kom nästan inte ihåg nånting men efter ett tag ploppade alla svar upp i huvudet och alla svåra grejer föll på plats så som malaisyas huvudstan kuala lumpun eller hur det nu stavas men typ nått sånt. jajja men tillslut var pappret fullt av text och när jag fick tillbaka provet visade det 40/40 och jag blev jätteglad.:D

sen fick vi glass av birgitta och så fick vi gåut och spela king/bollen på sin plats sissta timmen och alla blev nöjda och glada även jag ;)

ha det gött

för det ska jag ha;)

MVH


lulegurra


ps.kunde inte göra min lulegurra grej för jag bloggar hos ammi och hon äter hamburgar från MAX så fuskigt.ds

Av Gustav - 21 maj 2010 07:02

ionsdags hade jag o luleå bugg och swing uppvisningsträning och det kan se ut såhär...

  frida och jakob dansar lindy men bilden blev inte så bra för jag hade bara mobilen.

  jog o emma HÄNGER bokstavligen på "bankongen" som bara är en liten upphöjnad till fönstret med en trappa ner till marken;)

  vi väntar.....


torsdagen då??

vi hade bild sissta timmen före lunch och vi satt ute...

per spelar lite underhålnings blues för oss:P

sen for jag, ammi, ida och wille till stan och bland annat provade wille kläder....

  tjejkläder :D hhhahhahahahahaahahahhahaahha

ha det gött

MVH

   


Av Gustav - 19 maj 2010 16:51

idag var det franska som vanligt men före det gick ja o björn en sväng och kollade runt lite och plötsigt möttes vi av en äklig lukt...

det luktade konstgort bajs...typ det!!

stanken kom från matsalen och det var typ en stingbomb som nån hade slängt i matsalen.

jajja idag hade vi typ birgitta hela dan för att lena var känstledig...

men det var bra för vi fick sitta ute och plugga religions kunskap det var skittråkit.

men men vi fick sitta ute iallaf...

ska snart åka på uppvisningsträning jens pappa/mamma kommer nog snart och hämtar mig...

nu sitter jag o käkar palt det är ganska gott.

jajja nu orkar jag inte skriva nå mer..

ha det gött

MVH

 

Av Gustav - 18 maj 2010 16:49

om 10 dagar åker vi till kreta!!!!!!!

vi ska till ett ställe som heter kassteli och vi ska sova på ett 3 stjärnit hotel som heter sunnybay och vi har havsutsikt.

nice!!

har varit o badat på lillsand med wille, ida, ida, hanna, ebba, henna, david, pernilla och viktoria.

de var kul vi badade ganska mycket och jag badade först av alla :D hahhahahaha

idag hände det inte så mycket på skolan förutom att vi hade 1 timma och 10 mins rast för att alla lärare var på möte hos rektorn vad de gjord  vet jag ej...

men typ alla lärare i mattsalen viskade med varandra och sa typ... åå ska du på möet osv...

men nu måste jag äta

MVH  

Av Gustav - 17 maj 2010 16:18

idag är det måndag.

vi har redovisat våra arbeten idag det gick nog ganska bra tyckte jag.

jag vet inte vad jag ska skriva...

fick tillbaka ledighetsansökan i dag och den beviljades så nu är jag ledig från 31/5 till 4/6 så då kan jag inte blogga nått på en vecka. :(

men sen kommer det massa bilder för jag tänker inte ta glömma kameran.

jag länktar skitmycket :D

ska bli så kul och jag ska ta jättemycket kort.

jajja nu orkar jag inte skriva mer...

ha det gött

MVH

 

Av Gustav - 17 maj 2010 07:05

igår tittade jag, isak, pappa och rosa på hockey, sverige vs kanada.

och det undeliga är att sverige tog ledningen med först 1-0 sen 2-0 och sen 3-0!!

oskan gick igår så vi kunde inte titta klart men jag kollade i sportbilagan och såg att sverige vann med 3-1 MOT KANADA!!!!

typ det näst bästa laget i VM.

det var ganska coolt.

jajja skriver mer i eftermiddag...

ha det gött

MVH

 

Av Gustav - 16 maj 2010 18:02

idag har jag varit me jens.

det var kul vi stekte en stund på studsmattan och pratade lite sen hade vi inget att göra så vi tog en femtiolapp och gick till macken och köpte en burk mask och sen stack vi ner till älven och fiskade. :D

  vi fick inge fisk så det blir kött igen :P


igår sov björn och amanda hos mig.

vi sov i stugan det var kul och jag somnade sisst vi trodde att amanda skulle somna först men det var jörn som somnade först.

jag fick ett plåster till mitt brända knä igår och då upptäckte vi detta...

  det är en exakt likadan fågel på plåstret, det är max leksak asså den till höger inte plåstret ;)

sen stekte kag och jens runt i gammelstad.

  denna bild blev jag INTE nöjd med...men men

sen vill jag och jens riskera att bli sjuka.

  vi badade för första gången i år och det var SVIN kallt men vi doppade oss endå två gånger.

sen när vi kom hem gjorde isak en isdrink med krossad is och krossade jordgubbar och det var supergott.

det är tråkit att buggen är slut för i sommar :(

mmmmm det luktar gott kan det vara fläskytterfile???

jo det är det jag måste sluta ävan fasst det var så roligt men men...

ha det gött

MVH

 

Av Gustav - 15 maj 2010 13:22

igår var det väldigt varmt och det kändes i luften att något var på "g"

och så såg jag o ville blixt efter blixt.

och idag är det skit varmt superskönt och jag har stoppat up studsmattan.

sverige van i går mot lettland det var bra.

nu kör jag en hiss o diss...

 

jag vill hissa det varma och sköna vädret ute.

 

jag vet inte vad jag ska dissa idag... ingenting har varit dålit.

men....

jag dissar... ingenting för tillfället...


ha det gött

  MVH

Presentation


välkommen till en spännande blogg om allt och ingenting!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

ska jag ha julkalender nästa år??
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

bilder

Bilder

mina bilder


Skapa flashcards